Godine 1995 japanski autor Mamuro Oshi snimio je animirani film „Ghost In a Shell“, koji je ušao u vrhove svih lista najboljih sci-fi ostvarenja decenije, postao klasik cyberpunk podžanra i izvršio jak uticaj na nastanak dela poput trilogije Matrix ili akcionog sci-fi hita Lucy (2014). Takođe, dobio je i svoj spin-off animirani serijal istog imena.
Igrani film „Ghost In a Shell“ prilično verno replicira scenario i režiserska rešenja istoimene anime. Ako se u ičemu može primetiti autorski pečat režisera Ruperta Sandersa (koji u svom portfoliju ima samo jedan bitan naslov – „Snežana i lovac“ iz 2012), to je pre svega omaž još jednom sci-fi klasiku – „Blade Runner“, primetan u scenografiji gradske vreve, pretrpane agresivnim uličnim reklamama – 3D hologramima ogromnih razmera. Još jedna važna razlika između izvornog ostvarenja i igranog filma je karakteristično bombardovanje čula vida i sluha koje novi akcioni filmovi gotovo neizostavno podrazumevaju, i preopterećenost kompjuterskom doradom slike i virtualnim specijalnim efektima, što približava film estetici kompjuterskih igara. Producenti novih akcionih filmova, uključujući i „Ghost In a Shell“, trude se na sve načine da kod gledaoca stvore utisak da se nalazi u samom kadru, dok naokolo lete prevrnuta vozila, komadići eksplodiranih granata ili jezičci vatre.
Holivud je već nekoliko godina unatrag u upadljivoj kreativnoj krizi i to je glavni razlog zašto je „Ghost In a Shell“ dobio i igranu varijantu. Kao takav, igrani film „Ghost In a Shell“ namenjen je sadašnjoj generaciji tinejdžera kojima su dvodimenzionalne anime iz devedesetih nedovoljno uzbudljive i zahtevaju istu priču sa pojačanom količinom virtualnog adrenalina. Druga ciljna grupa su obožavaoci Scarlett Johansson. Igrani film dobar deo svoje privlačnosti zasniva na veoma diskutabilnom sex appealu ove glumice, koja je srećnom okolnošću dobra i uverljiva glumica. Ipak, najsnažniji utisak u filmu ostavlja Takeshi Kitano svojom autentičnom aurom srednjovekovnog samuraja zalutalog u 20-i-neki vek, i to je ujedno jedini kvalitativni pomak u odnosu na originalno ostvarenje.
Daleko od toga da je Ghost In a Shell loš igrani film, reč je o solidnom ostvarenju koje jednu već klasičnu sci-fi priču prilagođava ukusu nove generacije klinaca. Ipak, ako želite vrhunsko filmsko veče, okanite se odlaska u bioskop i nabavite što bolju kopiju animiranog filma „Ghost In a Shell“.
Zemlja proizvodnje: SAD
Režija: Rupert Sanders
Uloge: Scarlett Johansson, Takeshi Kitano, Juliette Binoche
Žanr: Sci Fi, akcija