U srpskom novinarstvu (ili je bolje reći „novinarstvu“) tužbe zbog izmišljenih intervjua nažalost – nisu retkost. Ali – kada se na tužbu odluči kompozitorska veličina kao što je Enio Morikone, a kada je tužena strana – nemačko izdanje magazina Plejboj – znači da će sve da „pršti“. Naročito kada zamislite koliku odštetu bi mogao da zatraži legendarni umetnik.
Nemačko izdanje Plejboja je u svom poslednjem izdanju objavilo navodni intervju sa Morikoneom, koji je (kako se navodi) kritikovao velikog filmskog reditelja, enfan-teriblea Holivuda po imenu Kventin Tarantino.
Morikone je navodno kritikovao Tarantina za njegov „apsolutno haotični“ stil rada:
„On priča bez razmišljanja, sve radi u poslednjem trenutku i nema ideja. Javi vam se niotkuda i traži od vas da mu za par dana napravite muziku za ceo film. To je nemoguće. To me baš ljuti“.
Morikone je, navodi nemački Plejboj, nazvao Tarantina kretenom koji „samo krade od drugih i sklapa stvari“.
„Nema ničeg originalnog u tome. To ga ne čini rediteljem. On nije ništa u poređenju sa velikanima Holivuda kao što su Hjuston, Hičkok ili Vajlder. Oni su klasa. Tarantino jednostavno podgreva stara jela. Njegovi filmovi su đubre“.
Zastanite za trenutak ovde. Bez obzira da li se slažete sa navodnim izjavama ili ne: Da li biste ovako govorili o reditelju zahvaljujući čijim filmovima ste dobili Oskara za najbolju muziku?
Ne, zar ne?
Ovo, uistinu, potpisniku ovih redova zvuči kao monolog nekog poznatog domaćeg reditelja koji opisuje jednog poznatog srpskog „kompozitora“ i „njegovu“ muziku kojom je obogatio pojedine filmove ex-yu kinematografije, ali… Ne. Ovo je navodno rekao Morikone.
Sic!
Morikone kaže da nije.
„Ne sećam se da sam uopšte dao intervju novinaru nemačkog izdanja Plejboja. Sigurno nikad nisam nazvao Tarantina kretenom, niti mislim da su njegovi filmovi đubre. Dao sam mojim advokatima ovlašćenje da pokrenu tužbu“, saopštio je poznati reditelj u pismu kojim se obratio javnosti.
„Smatram da je Tarantino veliki reditelj. Veoma sam ponosan na svoju saradnju sa njim i odnos koji smo izgradili tokom vremena koje smo proveli zajdeno. On je hrabra i velika ličnost. Zahvaljujući našoj saradnji dobio sam Oskara, što je sigurno jedno od najvećih priznanja moje karijere, a ja sam mu večno zahvalan za šansu koju mi je dao poverivši mi zadatak da komponujem muziku za njegov film. U Londonu sam, pred Tarantinom, tokom konferencije za medije jasno izjavio da smatram Tarantina jednim od najvećih reditelja svih vremena…“, navodi se između ostalog u ovom saopštenju.
Posle smrti Hjua Hefnera Plejboj carstvo je počelo da se ljulja. Da li će ovaj slučaj zadati ozbiljan udarac nekadašnjoj medijskoj imperiji? U Nemačkoj zasigurno – hoće.