Zatvori

Paul Cherry – Flavour

Paul Cherry – Flavour

PIŠE: Srđan Strajnić

Ko je sad pa taj, pitaćete se vi! Priznajem, ni sam nisam imao pojma da Paul Cherry egzistira na ovome svetu dok nisam video spisak učesnika ovogodišnjeg Americana Night Festivala, koji se održava u Beogradu, s pauzom prošle godine evo već petu godinu.

Do Paula je, ko zna kojim putevima, došao Dušan Strajnić Dukat, koji je osnivač festivala, ponudio mu svirku, ovaj prihvatio, i eto, imaćemo prilike da ga po prvi put čujemo u Srbiji.

Lepo se to poklopilo sa predlogom glavnog sponzora festivala, Američke ambasade u Beogradu, da po prvi put na Americana Night Festivalu nastupi i neki Amerikanac.

Od početka godine do danas, stvari su se za našeg Paula drastično promenile, i to nabolje.

Izgleda da je okidač za njegovu karijeru bio poziv na Pitchfork Music Festival u Chicagu na kome je nastupio 21-og jula ove godine.

Na Spotifyju se, takođe, vidi pomak – dve pesme imaju preko 500.000 strimova, na YouTubeu je napredak nešto manji – singl Like Yesterday ima, kad se sve sabere oko 100.000 prikaza, dok znatno manje ima Daytrotter Session.

Počelo je i da se piše o njemu. Do pre neki dan nije se moglo naći skoro ništa, sad se već pojavljuju i opširni tekstovi. Nije to mnogo čudno, jer kvalitet je lako vidljiv.

Inače, on, po onoj mojoj bitls/stouns podeli, spada apsolutno i bezrezervno u bitls izvođače. U okviru bitlsa, on je nastavljač Paul McCartneya, po kome je, po sopstvenom priznanju, i dobio ime. Ima još asocijacija vezanih za njegovu muziku – Mac DeMarco na primer. Ja bih dodao i jednu, originalno moju asocijaciju (ove dve su i drugi pominjali) a to je Conor Oberst.

Ta karakteristična oberstovska melanholija je prisutna (čak je dominantna) u makdemarkovskim ritmičkim obrascima. Album Flavour je sasvim urban – tačnije hipsterski (zar je taj termin još u opticaju?), počevši od dizajna omota, preko teme (radi se o modernim sredstvima komunikacije) do muzike koja uz sve prethodno pobrojane uticaje ima i primese džeza.

Ne treba zaboraviti ni stajling samog Paul Cherryja – samo mu fali analogni fotoaparat oko vrata da bude ultimativni hipster.

Ono što nas tera da zanemarimo sve ove potencijalno antipatične stvari je kvalitet pesama. Vrlo je visok, a tim da odskaču pomenuti singl Like Yesterday, zatim Hello Again koja otvara album i Your Letter. No, i ostale nisu mnogo slabije, u pitanju su nijanse.

Dakle, ne oklevajte, posebno ako volite Bitlse. Imate priliku da ga vidite na 5th Americana Night festivalu po ceni od samo 300 dinara (plus Lovelu Quinces i Sir Croissant, koji su bar podjednako dobri). Sledeći put kad bude dolazio (ako uopšte bude dolazio!) cena karata će sigurno biti mnogo viša.

 

PROČITAJ I OVO

SLIČNI ČLANCI

Ostavi komentar