Zatvori

RESONATE

RESONATE

Resonate je platforma za umrežavanje, razmenu znanja i edukaciju. Ovogodišnje izdanje Resonate festivala odvijaće se od srede 18. aprila do subote 21. aprila na nekoliko novih lokacija poput Muzeja savremene umetnosti i SAE instituta. Noćni program su organizovani u Domu omladine, klubovima Brankow, Mladost / Ludost / Gajba / Gadost, i Radost. RESONATE festival će pružiti uvid u aktuelnu situaciju u domenima muzike, vizuelnih umetnosti i digitalne kulture. Odabrani su brojni gostujući umetnici, predavači i učesnici koji će prezentovati kurentne  savremene svetske tendencije kreativne industrije. Resonate povezuje istaknute svetske umetnike, istraživače i edukatore, sa eventualnom mogućnošću participacije u progresivnoj debati o poziciji tehnologije u umetnosti i kulturi. Brojni programi ostvareni su u kolaboraciji sa platformom We Are Europe.

FILM

Teorija Koncentričnih Sfera

Publika će imati priliku da se upozna sa radom specifičnog Londonskog prostora za projekte South Kiosk sa Teorijom Koncentričnih Sfera, koja je osmišljena kao putovanje u šupljinu zemlje kroz četiri serije ekranskih programskih projekcija – kao mesto gde obitavaju ‘giganti, Germani i ima samo malo svetlosti’. Filmovi u segmentu The Brink(Ivica) sežu od Džejms Bridlovog (James Bridle) dovođenja u pitanje autonomnih sistema upravljanja pa sve do Džoi Holderovog (Joey Holder) viđenja na perpetuaciju mitova na internetu. Filmovi u Široko otvorenim Polovima(Wide Open Poles) zalaze u šupljinu zemlje, ispituju geološko kroz minerale I njihovu relaciju sa tehnološkim infrastrukturama. Ističu se filmovi Abigejl Renolds(Abigail Reynold) sa proučavanjima industrijskih tragova na britanskoj Korniš obali i ispitivanja Eme Čarls(Emma Charles) Pjonen baze podataka(Pionen Data Center) konstrisane od demontiranog nuklearnog  bunkera u Štokholmskom okrugu Bela Planina.

Naseljivo iznutra(The Habitable Within) istražuje  potragu za ličnim utopijama u doku-fikciji   Bena Riversa o propalom razvoju Biosfere 2 tokom devedesetih(eksperiment baziran na prototipu budućih kolonija na Marsu) pa sve do Nahid Razinog(Naheed Raza) viđenja onih koji jure za večitim životom kroz kriogeniku.

Film Posmatrano Odozgo(As Observed from Above) poseže iz praznine zemlje kako bi se svet opservirao sa neba. Osobitu pažnju privlači rad Hito Štejrl(Hito Steyerl) U slobodnom padu koji otkriva tragove  mreža globalnog kapitalizma kroz neverovatno putovanje aviona iz centra internacionalnog otmičarskog incidenta sve do raznošenja u Holivudskom filmu. BIT avion registruje aero izviđanje zona nepokrivenih kamerama postavljenih u Silikonskoj dolini tokom devedesetih.

PREDAVANJA

Biće organizovan čitav niz predavanja sa gostujućim predavačima poput berlinskih multidisciplinarnih umetnika Nore Al-Badri(Nora Al-Badri) i Nikolaja Nelesa(Nikolai Nelles) koji preispituju apsurdnost ljudskog stanja i postavljaju intervencije kako bi izazvali socijalne  infrastrukture i institucije kroz građansku neposlušnost, i realizovali kritičku re-evaluaciju kulturalne zajednice. Londonski producent Adrian Sherwood poznat po svom radu u domenu dab muzike kao i remiksovanju za Coldcut, Depeche Mode, The Woodentops, Primal Scream, Pop Will Eat Itself, Sinéad O’Connor, i Skinny Puppy. Sarađivao sa Ministry, Cabaret Voltaire, KMFDM, Terminal Power Company and Nine Inch Nails.
Predavaće Irac Avid O’ Rajli(Avid O’Reilly) koji je režirao Alien Child, video igru u Spajk Džonzijevom(Spike Jonze) Ona(Her) 2013, i live vizuale za M.I.A. u Koačeli, kao i animirani  muzički video U2 “I’ll Go Crazy If I Don’t Go Crazy Tonight”. Seulski umetnik Jun seo Hahm predočiće nam njegov rad fokusiran na  digitalnim ekspresijama životnih formi inspirisanih biologijom. Džesika Grejvs(Jessica Graves) radila je za Oskara de la Rentu(Oscar de la Renta), Ralfa Lorena(Ralph Lauren) i Barberi(Burberry). Prezentovaće nam njen rad iz domena kompjuterskih simulacija kao i aplikacija za AI u Fast Forward Labs. Karolin Sinders(Caroline Sinders) uputiće nas u njenu ekspertizu u sferi online uznemiravanja, Mario Klingeman(Mario Klingemann) u AI i robotičke instalacije, Frank Kemps- Febrer(Franc Camps-Febrer) u forenzičku arhitekturu, Jan Robert Legte(Jan Robert Leegte) u skulpturalnu  materijalnost interfejsa kompjuterskih programa. Alex Hoban otkriće nam tajne o lansiranju platforme virtuelne realnosti sa Marinom Abramović, Džefom Kunsom(Jeff Koons) i Olafur Eliasonom(Olafur Eliasson). Upoznaće nas i sa Aeon, interaktivnim imerzivnim A/V teatarskim komadom. Norvežanka Gjøa Orheim generalni direktor Insomnia festivala preneće nam njena profesionalna iskustva i održaće DJ radionicu za žene, pogotovo za one koje nemaju nikakvog prethodnog iskustva. Set Beri Voter(Seth Barry Watter) medijski istoričar predavaće o recentnim proučavanjima medijske kulture u komunikacionim naukama. 

Hungry Castle barselonski kreativni studio ističe se po tome što u svom stvaralaštvu kombinuje jedinstvene trodimenzionalne komade u velikim dimenzijama poput Džefa Kun sa dodatnim interaktivnim sastojkom koji kreira imerzivno iskustvo publike i umetnosti.

Recentni projekti Džesike Tompson(Jessica Thompson) istražuju kako personalne interakcije sa urbanim zvukom deluju na naš osećaj mesta. Georgina Vos(Georgina Voss), antropolog tehnologije i inovacionih sistema preneće nam njena iskustva pisanja za Gardijan (The Guardian) i Holo magazine(HOLO Magazine). Din Rodžers(Dean Rogers) osnivač  Rogue Productions, pionira imerzivne zabave, ukazaće nam na to kako kreiraju imerzivni teatar, igre bega i iskustvene događaje.

MUZIKA

Osobena pažnja poklonjena je muzičkom segmentu festivala, što je evidentno kada se ima u vidu diverzifikovanost stvaralačkih domena umetnika koji će nastupati. Panel o muzičkoj industriji biće prezentovan zajedno sa Insomnia festivalom. Kanadski kompozitor Tim Heker(Tim Hecker), izvešće njegov live performans u domenu hibridne estetike koji evocira elektronsku apstrakciju i američki psihodelički minimalizam, kultivišući enigmatične nelagodne soundskejpove. 

Berlinska umetnica Katerina Barbijeri(Caterina Barbieri) ispituje teme povezane sa mašinskom inteligencijom i objektno  orijentisanom percepcijom zvuka kroz fokus minimalizma. Mohammad otkrivaju zemaljske šapate i sablasne šumove putem njihovih distinktivnih seizmičkih dijapazona. Samo neki od umetnika koji će izvesti njihove performance biće Kamixlo sa iskrsavajućom granicom grajma, regetona i eksperimentalnih bas dimenzija, Teheranski umetnik Ata Ebtekar aka Sote, suosnivač  SET Festivala. Hior Chronik koji se bavi minimalističkim ambientalnim klavirskim paternima. Abul Mogard iz Beograda rekonstruiše fizička i emocionalna okruženja koja su mu bila draga. Ajtak Ajbak(Aytac Aybak) istražuje neuronauke i evolucionu bazu muzike i psihoakustike. NOS Visuals pledira holističku percepciju za zvuk i vizuale korišćenjem softvera koji omogućava da zvuk direktno utiče na vizuale, i postaje instrument kroz mogućnosti manipulacije realnim vremenom. Italijanski muzičar Alesandro Kortini(Alessandro Cortini) frontman electronic-alternative band SONOIO iz Los Anđelesa preneće nam njegova iskustva. Nastupiće i amerićki fizičar Ganar Haslam(Gunnar Haslam) iz DJ ekipe Hot Mix. Ali M. Demirel koji je sarađivao sa Riči Hotinom(Richie Hawtin) na koncipiranju videa, ima jedinstveni vizuelni stil sa minimalnom  elektronskom muzikom. Dedekind Cut muzički projekat ekstrahuje spokoj industrijala u modernom pristupu Noizu, Nju Ejdž i Ambijent muzici. Dolazi nam i Tim Svini(Tim Sweeney) koji je nastupao sa Detroitskim electrifikujućim Mođom(Mojo), Princom, Kraftverkom i Dipeš Modom(Depeche Mode), Karl Kreigom(Carl Craig),Superpičerom(Superpitcher), Avalačesima(the Avalanches), pa sve do nordijskih producenata Lindstroma i Prins Tomasa(Prins Thomas). Posebno treba izdvojiti predstojeći performans svirača lire Psarantonisa (Antonis Xylouris) sa Krita. Psarantonis je inovator tradicije, živa esencija primitivnih i modernih muzičkih narativa. BaBa ZuLa miksuje orijentalne  instrumente poput električnog saza, darbuka, i kašika sa elektronikama i modernim zvucima,  kreira Istanbulsku psihodeliju. Baba Zulini performansi poput šamanističkih ritual predstavljaju miksturu različitih umetničkih disciplina, uključuju igrače, elaborirane kostime, poeziju, teatar kao i  crtanje uživo, što sve zajedno donosi posmatračima tantalizujući audio-vizuelni efekat. Osman Koç koji se bavi kibernetikom, artificijelnom inteligencijom, biosenzorima, kinetičkim  skulpturama, reaktivnim osvetljenjem, audiovizuelnim performansima, igrama sa alternativnim fizičkim kontrolerima. Jedan je od suosnivača Iskele47, multidisciplinarnog dizajn huba / makerspace u Istanbulu. Glazgovski producent, DJ, vokalista, klupski promoter, Maja Medvešek poznata kao Nightwave  pledira strast za naprednom klupskom muzikom i distribuirala je rad umetnika sa različitih strana sveta. Çağrı Erdem radi sa biosignalno-vođenim interaktivnim sistemima, i suosnivač istanbulske neprofitne organizacije A.I.D, posvećene  eksperimentalnim umetnostima. Erdemovo istraživanje fokusirano je na fiziološke procese u konjukciji sa izvršenim naporom u muzičkom performansu. 

PROČITAJ I OVO

SLIČNI ČLANCI

Umetničko-produkcijska grupa Noć muzeja najavljuje da će ovogodišnja manifestacija u Srbiji, bit

Robna kuća Beograd na Terazijama, otvaranje izložbe 30. novembar u 19 časova. Izložba traje do 1

Stadion Tašmajdan 30. jun. Bosansankohercegovački sastav Dubioza kolektiv koji je proslavila energ

Ostavi komentar