Ovogodišnje, dvanaesto izdanje Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs, koje se održava od 8. do 15. maja u Beogradu u više bioskopskih dvorana, predstaviće više od 100 premijernih filmova iz celog sveta, u 14 različitih selekcija.

Pored međunarodnog takmičarskog programa publika će moći da uživa i u muzičkim, biografskim i umetničkim dokumentarcima, izboru iz savremenog portugalskog dokumentarnog filma, kao i u retrospektivama autora Kazua Hare i Gorana Devića.

Predstavljamo vam tri filma iz domaće takmičarske selekcije.

Na crnoj listi (The blacklisted)

Sara Marković, Nikola Dragović, Srbija, 2019, 73′

Šta biva kad država proglasi prosečnog čoveka za državnog neprijatelja?

Prateći događanja s margina kineskog samita u Beogradu 2014, kad je policija faktički kidnapovala grupu aktivista za ljudska prava iz zemalja EU, otkrivamo priču o surovom progonu meditaciijske prakse Falun Gong u Kini, političkim pritiscima na male zemlje, ali istovremeno i gorku istinu o svetu u kom živimo – gde je trgovina prioritet, a ljudska prava su uvek na drugom mestu.

O rediteljima: Sara Marković je rođena u Beogradu, 1991. Diplomirala je režiju 2018, sa kratkim igranim filmom Brazilka. Njen studentski dokumentarni film „Skile“ je prikazan na skoro 30 festivala širom sveta. Radila je kao asistent režije ili script supervisor u domaćim filmovima Mali Budo, Odumiranje, Skidanje, kao i u američkoj produkciji „48 hours and 1 minute“.

Nikola Dragović je rođen u Parizu, 1968. Završio je filmsku akademiju u Zagrebu, na katedri za montažu. Učestvovao je u produkciji 25 naslova, kao montažer, producent, scenarista i glumac. Ovo je prvi dugometražni film u kom se potpisuje kao režiser.

Četvrtak, 09. maj / 19.00 / Dvorana Kulturnog centra Beograda

Električni orgazam za ljude budućnosti (Electric Orgasm for future generation)

Marija Vukić, Srbija, 2019, 57′

Beldocs IDFF: svetska premijera

Film o rok bendu Električni Orgazam koji nas narativno vodi kroz njihovu 39 godina dugu karijeru. Priča o usponima i padovima, kontroverzama koje su ih pratile, odrastanju i opstanku na sceni.

Prateći Električni Orgazam na njihovoj prekookeanskoj turneji proleća 2018. godine, slikamo portret jedog od najpopularnijih i najdugovečnijih rok bendova na prostorima bivše Jugoslavije, otkrivajući zanimljive i manje poznate detalje koji su činili njihovu 39 godina dugu karijeru, a sve direktno iz sećanja samih članova benda.

O rediteljki: Marija Vukić je rođena 1976. godine u Beogradu. Diplomirala je na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, potom je magistrirala na Fakultetu političkih nauka i doktorirala na Fakultetu za kulturu i medije. Član je EWA (European Women’s Audiovisual Network) asocijacije koja među profesionalnim udruženjima zauzima veoma zapaženo mesto. Objavljivala je stručne članke u novinama i časopisima i autor je knjige “Omaž Gutenbergovoj galaksiji”. Bavi se teorijom i eksplikacijom kulturnih i podkulturnih fenomena, filmskom režijom i produkcijom.

Svečano zatvaranje festivala, sreda 15. maj / 20.00 / Kombank dvorana

Deca proleća (The children of spring)

Dušan Solomun, Srbija 2019, 43′

Beldocs IDFF: premijera

Visoki krov negde u Berlinu. Sa krova se može videte ceo grad. Leto je. Na krovu je grupa izbeglica iz Sirije. Dubina ispod njih podseća ih na dubinu mora. Iznad njih je samo nebo. Na ovom krovu, osećaju se kao da su se vratili na put preko Mediterana – izgubljeni na malom gumenom čamcu.

Oni počinju da simuliraju najdramatičniju situaciju koju su preživeli tokom njihovog puta: prelazeći Mediteran između Turske i Grčke. Pokušavaju nekoliko puta, ali ih turska obalska straža sprečava. Prilikom pokušaja, voda počinje da preplavljuje brod – izbeglice se satima spašavaju plivajući.

O reditelju: Dušan Solomun rođen je u Beogradu, ali se sa roditeljima seli u Berlin gde je i odrastao. Godine 2006. počeo je da studira na FH Dortmund, smer filmska i televizijska kamera uz specijalnost iz oblasti dokumentaristike. Tokom studija, režirao je film “5 minuta do 12” I film “Bruckhausen – Duše u Univerzumu” koji je učestvovao na festivalima širom Evrope. Tokom razmene na Akademiji umetnosti Besalel u Jerusalimu snimio je diplomski filmom “Lod on the Mop”, dokumentarnom filmu o četvorici muzičara koji žive u Lodu, siromašnom gradiu u Izraelu. Film je premijerno prikazan 2012. godine na Izraelskom filmskom festivalu. Od 2015. godine, Dušan radi na raznim filmskim i pozorišnim radionicama sa izbeglicama iz Sirije.

Ponedeljak, 13. maj / 17.00 / Dvorana kulturnog centra Beograda

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share
Share