Negde u medijskoj senci tabloidnih napisa o zabranjivanju snimanja filma čiji je scenario potpisivao Dimitrije Vojnov – sinoć je u prepunom Sava centru završen 52. Bitef.

„Svet bez ljudi“ (slogan ovogodišnjeg Bitefa, op.aut.) trajao je deset dana. U Svetu bez ljudi za to vreme je prikazano deset predstava iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Francuske, Nemačke, Belgije, Švajcarske, Izraela i Estonije.

Muzičko-pozorišni spektakl Rekvijem za L ostavljen je za kraj. Verzija Mocartovog Rekvijema u izvedbi muzičara iz celog sveta, u produkciji belgijske trupe „Le bale c de la b“ pod koreografskim pečatom Alena Platela ostavilo je jak utisak i na publiku i na žiri, koji je ovom delu teatra pokreta dodelilo specijalnu nagradu Jovan Ćirilov.

Drugi dobitnik nagrade koja nosi ime našeg poznatog teatrologa  je berlinsko pozorište HAUP za pozorišnu instalaciju Večna Rusija.

Ipak, nagrada Mira Trailović za najbolju predstavu na 52. Bitefu otišla je u ruke predstavnika pozorišta Vidi iz Lozane, koje se beogradskoj publici poklonilo predstavom Zaostavština, komadi bez ljudi.

Francuska prestava Svita br. 3 – Evropa Žorisa Lakosta najbolja je predstava upravo završenog Bitefa po mišljenju publike.

Ovogodišnji žiri Bitefa činili su pozorišni poslenici iz Mađarske (Judit Čaki, kritičarka i profesor), Crne Gore (Radmila Vojvodić, reditelj, pisac i profesor), Srbije (Aleksandra Janković, Atelje 212), Holandije (Bojana Mladenović, umetnički direktor SNDO u Amsterdamu) i Velike Britanije (Brajs Lis, profesor na Rojal Holoveju Univerziteta u Londonu).

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share
Share