Teško je u istoriji Bitefa pronaći trenutak kada se ovaj festival tako opravdano i tako dobro izmestio jednim svojim delom programa, kao što je to slučaj ove godine, sa „prebacivanjem“ programa u alternativni prostor Luke Beograd.

U tri hangara i pod cirkuskom šatrom posetioci Bitefa biće u prilici da prate gotovo čitav drugi deo festivala koji je konceptualno potpuno opravdano izmešten:

Izdvojeno okruženje Luke naprosto postaje laboratorija međuljudskih odnosa u kojoj će se odvijati finale Bitefa. Kao prilog toj tvrdnji govori činjenica da nekoliko predstava koje će biti izvedene u hangarima pokušavaju da na tematskom ili izvođačkom planu pruže alternativu opštem raspadu zajednice, a upravo to je glavni društveni problem koji tretira 53. Bitef.

Prva predstava koja će nas uvesti u finale Bitefa jeste upravo performans Nemoralne priče – 1. deo: Kuća majka kompanije Non nova (Nant, Francuska) u kojoj se doslovno ruše temelji zapadnog društva, simbolički prikazani kao s mukom izgrađeni antički hram, a pred čime, kao gledaoci i građeni, ostajemo nemi i pasivni.

Fia Menar, koautorka i izvođačica ove predstave zahvalila se Ivanu Medenici, direktoru Bitefa na čitanju predstave, s kojim je potpuno saglasna, ali je dodala da uvek postoje i druge mogućnosti i da je teškoća ljudskog postojanja to što uvek moramo da vršimo izbore.

 

„Izgradili smo jedan svet sa mnogo suza, znoja i radosti, a danas sa užasom gledamo katastrofu koja se dešava pred našim očima“. Menar je naglasila kako je htela da „prikaže kako gledamo katastrofu umesto da pokušamo da je sprečimo, ali ne zato da bi ispitivala našu odgovornost već želju za ljubavlju“.

U Luci Beograd odvijaće se i festival Cirkobalkana, kao i mnogi drugi prateći programi Bitefa, pa i svečano zatvaranje festivala 26. septembra.

Cirkobalkana će se u jednoj tački preklopiti sa glavnim programom. Predstava francuskog novog cirkusa Retke ptice kompanije Vuk za čoveka (Lil, Francuska) pripada, zašto što mu odgovara i koncepcijski i po umetničkim dometima, i glavnom programu festivala.

An-Loren Viguru je govorila o značaju koji savremeni/novi cirkus ima u francuskim izvođačkim umetnostima, te konkretnoj podršci koji Francuski institut u Srbiji pruža Cirkobalkani.

Definišući savremeni cirkus, ona je istakla da se radi o formi izvođačkih umetnosti koja je veoma kreativna i različita u odnosu na ono kako je obično doživljavamo, a da je za rad trupe Vuk za čoveka tipičan pristup „ruka ruci“: pažnja, podrška i poverenje koje umetnici međusobno razvijaju jer scenski svet grade sami, bez scenografije i rekvizite.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share
Share