RAZGOVARAO: Milan Popović

Goran Šobić Sirano, menadžer više rock bendova u Srbiji i nekada frontment benda Iskon rešio je da posle dugogodišnje pauze pokaže kako se svira r’n’r. Rezultat je novi album Monopol i riziko njegovog benda Zid Mortal.

Novi CD koji je 100% rock’n’roll album. Zašto si rešio da ponovo uđeš u studio i to posle 13 godina? Poželeo si se prave umetnosti?

Rock&roll je umetnost koja obrazuje čoveka i koja je i mene oformila u ranoj mladosti. Te vrednosti sam uneo u svoj bend Zid Mortal, kroz tekstove koje pišem, muziku koju komponujem, ali i kroz ulogu menadžera, jer menadžer je taj koji bend usmerava.

Prvi album izašao je za ITMM 2001 a drugi za One Records 2005. A onda ogromna pauza, iako se bendu smešila ozbiljna karijera. Šta se dogodilo?

Bend se prvobitno zvao Iskon, jer je ideja bila da se bavimo iskonskim temama života, ali smo onda odlučili da promenimo naziv benda. Drugi album se zove „Svemir i ljudska glupost“ (po Ajnštajnovoj teoriji da su samo dve stvari neograničene, svemir i ljudska glupost, mada za svemir nije bio siguran). Oba albuma su bila dobro prihvaćena i zapažena. Nakon promocije drugog albuma i snimljena dva spota doživeo sam saobraćajnu nesreću koja dovodi do razilaženja benda i pauze od dvanaest godina.

Tokom pauze si bio veoma kreativan i aktivan?

Nakon udesa sam objavio prvu zbirku pesama pod nazivom „Ovde ko uđe ne izlazi živ“ u kojoj se nalaze pesme pisane za bend i počeo da pišem drugu zbirku pesama, kako sam je nazvao poetski roman, pod nazivom „Berger je kriv“. Promocija te knjige je bila u velikoj sali SKC-a 2009. godine, na kojoj su učestvovali moji prijatelji Bora Đorđević, Woodoo Popeye, Aca Seltik, Inspektor Blaža, Miki Perić, Katarina Popović iz benda Etar, menadžer Dragan Novičić, slikar Dejan Drvenica, Predrag Mitrović iz benda Šablon i Igor Jakovčevski, naš naučnik, tada na radu u New York-u. Za tu priliku novi sastav Zid Mortala je odsvirao pet starih pesama u novom aranžmanu i na tom mestu smo prvi put pustili demo spot jedne pesme kojim smo najavili da radimo na novom albumu.

Mnogo pažnje posvetio si detaljima. Da li je to razlog više puta najavljivanog pa odlaganog objavljivanja albuma?

Album je trebalo da bude objavljen 2015. godine, ali smo odlučili da ga snimimo ponovo i onda se taj proces iz raznih razloga odužio. Najgori neprijatelj dobrog je još bolje. Izdanje na cd-u i na digitalnim platformama je objavljeno 20. septembra 2018. godine zvaničnom najavom albuma i spota za pesmu „Pet minuta sam“ na talasima Radija 202, kod Vlade Džeta. Moje prvo gostovanje sa prvim albumom je bilo kod Vlade pa sam želeo da ispoštujem tradiciju i da ovaj naš novi početak bude vezan za gostovanje kod njega. Album se zove „Monopol i riziko“, objavljen je za izdavačku kuću „Take it or leave it“. CD je dizajniran kao nekadašnja LP ploča, sa jedne strane omota je buklet sa tekstovima i slikama, a sa druge strane je CD odštampan kao ploča.

Emocija je lična stvar, ali produkcija je nešto što može prepoznati svako i ovaj album se time svakako može pohvaliti. Čini se da se veoma ozbiljna ekipa okupila na popisu zaslužnih?

Album je snimljen u studiju „Devotion“ kod Marka Živanovića, gitare i vokale je svirao i pevao Nenad Šobić Džo, gitare smo svirali još Slobodan Bugarčić i ja, klavir i klavijature je odsvirao Željko Adžić, bas gitaru Đorđe Golubović, a bubanj Milan Jejina Jeqy.

Na albumu gostuju kao prateći vokali Robert Perić (Rapid Force, Feud), Katarina Popović (Etar), Milena Branković (Trigger), Jovana Milošević (Maraqya), Katarina Gojković, etno vokal, Nikola Zorić (Riblja Čorba) na hammond-u, Nikola Demonja Jr. na saksofonu i izuzetni Vidoja Božinović Džindžer (Riblja Čorba) na gitari.

Napraviti ovakav album u današnje vreme je, u najmanju ruku retkost. Da li je u pitanju anahronizam ili dokaz da r’n’r ima budućnost?

Dok sa žaljenjem primećujemo da imamo krizu autora, da je negativna selekcija urušila kvalitet bendova, dok nema mesta za rock svirke, dok su mediji „sveli knjigu na tri slova“ neki ljudi predano rade na sebi i svojim pesmama.

Ali, ako snime niskobudžetni spot svi očekuju visokobudžetni, ako snime visokobudžetni retko ko hoće da ga pogleda, ako ih nema u medijima svi očekuju od njih da budu u medijima, ako se pojave u emisijama koje trenutno postoje onda su se prodali, ako se obuku skupo onda su šminkeri, ako se obuku obično onda su demode…

Uglavnom, život nam određuju trendovi, zavisimo od ljudi koji nemaju ni stav ni ukus. I šta očekujemo od albuma koji nosi poruku, poseduje specifičnu autorsku muziku i tekstove koji teraju na razmišljanje?

Očekujemo da ljudima vrati veru u silinu energije koja može ponovo da nas okupi i pokaže da pravi rock&roll može i mora da postoji. Za to su potrebni ogroman trud i volja, ali, kako je rekao Lao Tse, čuveni kineski mislilac i filozof „putovanje od hiljadu milja počinje prvim korakom“.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

0 Shares
Share
Tweet
Pin
Share
Share