Francuski film „Jadnici“ u režiji Lađa Lija proglašen je najboljim na 26. Festivalu evropskog filma Palić, koji se završava večeras, ceremonijom uručenja nagrada i projekcijom filma „Mladi Ahmed“, braće Darden.
Međunarodni žiri (Tom Burke, predsednik (Velika Britanija, glumac), Silas Cumerkas (Grčka, reditelj), Lorens Tusi (Nemačka, reditelj), Aleš Pavlin (Slovenija, producent) i naša glumica Marta Beneš) dodelio je ovo francuskom ostvarenju Zlatni toranj za najbolji film uz konstataciju da je reč o „uspešnoj kombinaciji žanrovskog narativa sa živim istraživanjem problema koji govore ne samo o obespravljenima u Francuskoj, već i širom sveta“.
„Jadnike“ je nagradio i FIPRESCI žiri, koji su činili filmski kritičari Jan Storo (Norveška), Ejtn O’Nil (Francuska) i Barbara Kosecka (Poljska).
Juris Kursijetis, reditelj koji je potpisao letonsko-belgijsko-francusku koprodukciju „Oleg“ osvojio je Zlatni toranj za „majstorsko preplitanje brutalnosti i humanosti, profanog i svetog, beznađa i snažne lepote, kako bi prikazao organski tačan portret našeg vremena“.
Specijalno priznanje dobila je i Ana Marija Rossi, rediteljka jedinog srpskog filma prikazanog u glavnom programu („Ajvar“) za „prihvatanje univerzalne dileme globalizovanog sveta, kroz prizmu veze u raspadanju“.
Reditelj Jarou Šani i glumac Eran Naim dobili su specijalna priznanja žirija za detaljan prikaz jedinstvenog antijunaka u izraelsko-nemačkom filmu „Okovan“.
Najbolji film u selekciji „Paralele i sudari“ je „Žetva“ u režiji Miše Antadžea.
Žiri u kom su bili kritičari Kiron Korles kao predsednik (Velika Britanija), Vesna Perić (Srbija) i Nik Pinkerton (SAD) pogledao je deset filmova i nagradio Antadžeov film za „koncepcijski rigoroznu kinematografsku genijalnost i lirski manir kojim pokazuje suštinu 21. veka, kroz konzistenciju tradicionalne analogne i ultramoderne digitalne kulture, povezujući lokalno i globalno u neobično sofisticiranom delu za reditelja kome je ovo prvi dugometražni film“.
Specijalno priznjanje dodeljeno je Martini Apostolovoj za glavnu ulogu u bugarskom filmu „Irina“ u režiji Nadežde Koseve.
„Umetnost glume nije uvek u kontroli okruženja – ponekad je i u kontroli prostora svega nekoliko centimetara izvan sopstvenog tela. U filmu koji je umnogome upravo o kontroli tela, Apostolova to pokazuje u sjajnom nastupu vatrene koncentracije“, zabeležio je žiri u obrazloženju.
Direktor: Dejan Bošković Glavni i odgovorni urednik: Aleksandar Bećić Saradnici: Vladimir Đurđić, Vladimir Krakov, Goran Stojičić, Dušan B. Knežević i Srdjan Strajnić