Otkako je Skupština Srbije u filmu Rejfa Fajnsa „tumačila“ jednu od glavnih uloga u filmu Koriolan Rejfa Fajnsa (Rimski Senat), ljubitelji sedme umetnosti počeli su da obraćaju pažnju na naše lokacije ovekovečene u stranim (i domaćim, naravno, ostvarenjima).

Tako smo do danas gledali Kalemegdan i Maglić – koji su postali dvorac u srednjevekovnoj opsadi Ročestera, u filmu Raven delovi Beograda zamenili su Baltimor iz XVIII veka, Airport City je na posteru Netflixovog filma Extinction.

Urbani Beograd gledali smo u ostvarenjima od Bolivuda do ostvarenja Luka Besona.

Našim ulicama šetali su Ričard Mejden (Rob Stark iz Igre prestola), Rami Malek (Boemska rapsodija, Mr. Robot) i Čarli Haham u rimejku Papilona.

Da ne pominjemo stotine reklama koje su se snimale na obroncima naših nacionalnih parkova, ili u luksuznim lokacijama Beograda, reklame u kojima su se pojavljivali čak i Mika Hakinen i Leo Mesi.

Srbija danas  nudi stranim produkcijama vrhunska studija, oprema, iskusne ekipe i izvanredne profesionalce iz oblasti vizuelnih efekata i postprodukcije.

Zajedničkim zalaganjem filmska industrija postala je jedan od nosećih stubova kreativne industrije u zemlji i regionu sa preko 30 miliona prihoda godisnje samo od stranih projekata koji se snimaju.

Beograd se etablirao kao jedna od značajnijih destinacija u regionu, a Srbija postala nezaobilazna stanica u Istočnoj Evropi kada je produkcija filma i reklama u pitanju.

Sve ovo je plod rada Srpske filmske asocijacije, koja je sinoć u svečanoj sali Skupštine Grada Beograda obeležila deset godina postojanja. Tom prilikom dodeljena su priznanja i zahvalnice predstavnicima najatraktivnijih lokacija u zemlji i institucijama koje su dale podršku snimanju filmova i reklama, kao i najboljim poslovnim partnerima.

Plaketu za najatraktivnije lokacije kojima se filmske ekipe konstantno vraćaju dobili su: Dvorski kompleks – Kraljevski i Beli dvor, Grad Beograd, Grad Novi Sad i tvrđava Petrovaradin, Grad Pančevo, Sava Centar, Beogradska tvrđava Kalemegdan, Stara planina, Nacionalni park Tara i Smederevska tvrđava i KPGT.

Proizvodnja audio vizuelnog sadržaja doprinela je i razvoju drugih privrednih grana, pa su ovom prilikom posebno istaknute sledeće kuće kao Najbolji filmski partneri: ABC osiguranje, Crowne Plaza, Crow Serbia, Metropol Palace hotel, Saint Ten hotel, Radisson Collecion Old Mil Beograd i  DHL.

Beograd je sa više od 2000 snimajućih dana postao značajna destinacija na mapi filmskih lokacija

Plaketu i zahvalnicu institucijama koje su dale ključnu podršku razvoju filmske industrije i koordinaciji svih nivoa državne uprave neophodne za realizaciju produkcijskog posla, dobili su: Vlada Republike Srbije, privrede Republike Srbije, Ministarstvo unutrašnjih poslova,  Ministarstvo odbrane i Vojska Republike Srbije, Filmski centar Srbije, Privredna komora Srbije, Sekratarijat za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinacije odnosa sa građanima grada Beograda, Uprava carina, Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada Beograda, Turistička organizacija Srbije, Srbijašume, JKP Gradska čistoća i JKP Zelenilo Beograd.

Gaga Đurković, Alek Conić i Milica Božanić

Beograd je sa više od 2000 snimajućih dana postao značajna destinacija na mapi filmskih lokacija. Ulice Beograda glumile su ulice Pariza, Londona i Rima, a panorama Zemuna je zamenila Varšavu, Prag i Moskvu. Skoro 20 miliona se uliva kroz različite usluge samo u grad Beograd, a profit na godišnjem nivou trenutno iznosi oko 35 miliona evra za celu Srbiju.

Država danas pomaže film 18 puta više nego pre deset godina, što je, objektivno zasluga projekta Kreativne Srbije.

„Sticajem okolnosti ja sam učestvovala u stvaranju Srpske filmske asocijacije pre deset godina, kao i stvaranju ovog našeg brenda. Znam koliko je rada bilo potrebno da dobijete podršku države koja se desila tek 2015. Od tada je kroz program podrške i podsticaja prošlo više od 150 projekata. 67 miliona evra se slilo direktno u budžet, a na svaki evro podsticaja vrati se 2, a u ekonomiju ukupno 7,5 evra. Država danas pomaže film 18 puta više nego pre deset godina. Hvala na sjajnim projektima i na divnom predstavljanju Srbije u svetu. Hvala što podržavate projekat Kreativne Srbije i hvala Gradu Beogradu, koji je prepoznao ovu industriju i osnovao kancelariju za film“, rekla je tom prilikom u video poruci premijerka Srbije Ana Brnabić.

Predsednik UO Srpske filmske asocijacije Gaga Đurković podelio je sa prisutnima značaj podsticaja države za razvoj filmske industrije u našoj zemlji:

„Država u kojoj živimo i radimo i koju predstavljamo  je važan činilac našeg rada i zato je ona sastavni deo tog proizvodnog procesa kroz donošenje pozitivnih zakona i podsticaja, koji su skladu sa potrebama proizvodnje filma i reklama. Mi smo sa podsticajima za filmsku industriju  krenuli kao  98. zemlja koja je usvojila takvu regulativu.  Neophodna je dobra namera svih građana i institucija Srbije i zato je Srpska filmska asocijacija stvorila  Filmske Prijatelje, građane i institucije bez kojih nema proizvodnje filmova i reklama.“

Milica Bozanić, izvršna direktorka SFA podelila je rezultate rada članova asocijacija u domenu unapređenja domaće kinematografije I predstavljanja Srbije u svoj njenoj lepoti:

„Beograd se dokazao da može da glumi Berlin, Barselonu, Stokholm, Baltimor, Pariz, pa čak i Tokijo, ali želimo da u budućnosti vidimo što više projekata koji će dolaziti u Beorgad zbog Beograda. Srpska filmska asocijacija je primer kako kreativna industrija moze biti nezavisna, organizovana i profesionalno vodjena i da je njen ekonomski uticaj sa više od 30 miliona evra godisnjeg prihoda vrlo jasan kako na produkcijski, tako i na turistički sektor.”

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

30 Shares
Share30
Tweet
Pin
Share
Share